طرز تهیه کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان

مواد لازم:
-  6 تا 8 عدد (متوسط)
-  کشک 1 تا 2 پیمانه
-  پیاز داغ 3 قاشق غذاخوری
-  سیرداغ 1 قاشق غذاخوری
-  روغن به میزان لازم
-  نعنا خشک 1 قاشق مرباخوری
-  چاشنی کشک بادمجان به میزان لازم
-  گردو 4 تا 5 عدد به دلخواه

مرحله اول:
بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید، وسط آن را چاک بدهید و نمک بزنید و در آبکش بگذارید؛ بعد از نیم ساعت آنها را دوباره شسته و خشک کنید.

مرحله دوم:
بادمجانها را در روغن سرخ کنید و بعد از طلایی شدن یکنواخت بادمجان‌ها، آنها را روی کاغذ آشپزی بگذارید تا روغن اضافی‌اش جذب کاغذ شود.

مرحله سوم:
در یک تابه مناسب 1 قاشق روغن بریزید و بعد از آنکه داغ شد 2 قاشق پیازداغ اضافه نمایید. بادمجان‌ها را با یک لیوان آب روی پیازداغ‌ها بچینید و در ظرف را بگذارید تا بپزد.

مرحله چهارم:
در این هنگام باید سس کشک و بادمجان را تهیه کنید.
1 قاشق پیازداغ به همراه سیرداغ و کشک پاستوریزه را باهم مخلوط کنید و اجازه دهید روی حرارت فقط کمی گرم شود.
اینجا باید چاشنی کشک بادمجان گوهر طعم و مزه را اضافه نمایید. برای این میزان ابتداء 1 تا قاشق مرباخوری از چاشنی کشک و بادمجان به سس اضافه نمایید سپس بچشید و هر میزان که لازم بود از چاشنی کشک بادمجان اضافه کنید.

مرحله آخر:
بادمجان‌ها را در یک دیس چیده و سپس سسی که آماده کرده‌اید را روی بادمجان‌ها بریزید و با نعناداغ و سیرداغ و پیازداغ تزئین کنید.

چرا باید از چاشنی کشک بادمجان گوهر طعم و مزه استفاده کنیم؟

در چاشنی کشک بادمجان گوهر طعم و مزه حدود 30 قلم ادویه‌جات تازه و مرغوب و خوش‌عطر استفاده شده است؛ بنابراین چاشنی کشک بادمجان طعمی بسیار کامل را به غذای شما می‌دهد و همچنین استفاده از آن بسیار راحت است و دیگر نیازی نیست از چندین ادویه جداگانه استفاده کنید که باز هم به طعم دلخواه نرسید.

اشتراک گذاری:

محصولات مرتبط

نظر بدهید